Nieuw: Browser Based Bellen

Nieuw: Browser Based Bellen

Browser based bellen is het volgende grote project binnen het Telador platform. Klanten zullen de mogelijkheid krijgen om zonder tussenkomst van een vast toestel of app gesprekken te plaatsen en te kunnen ontvangen. Alles wat hiervoor nodig is, is een internet browser. In fase 1 zal het mogelijk zijn om uitgaande gesprekken te kunnen plaatsen. Fase 2 (inkomende gesprekken ontvangen) staat geplanned om ontwikkelt te worden in Q2 2020.

Hoe stel je Web Calls in?

Om browser based te kunnen bellen ga je naar de bedrijfsomgeving en klik je aan de linkerzijde op “Gebruikers”. Klik vervolgens op het wijzig icoontje of maak een nieuwe gebruiker aan. Onderaan vind je de optie “Web calls”, zet het schuifje hiernaast op “Aan” om de functionaliteit in te schakelen.

Hoe plaats je een uitgaande oproep?

Wanneer Web Calls ingeschakeld is, dan zal er in het User Panel een oranje button zichtbaar zijn met een numeriek toetsenbord. Klik je op dit icoon dan zal er een numeriek toetsenbord verschijnen, hiermee kunnen gebruikers een nummer invoeren en bellen via de browser zonder tussenkomst van een vast toestel of een app.

Door het inschakelen van deze functionaliteit zullen ook de andere widgets in het User Panel bij het aanklikken van bijvoorbeeld het interne nummer een uitgaand gesprek vanuit de browser plaatsen.

Let op: Om succesvol uitgaande gesprekken te kunnen plaatsen dien je de pagina toestemming te verlenen om toegang te krijgen tot de microfoon. De pop-up voor deze permissie zal automatisch zichtbaar worden wanneer je voor het eerst een uitgaand gesprek plaatst.

Instellingen Web Calls

We hebben aanvullende instellingen toegevoegd aan het User Panel, hiermee is het vanaf nu mogelijk om de gebruiker instellingen van de inkomende routering te controleren/te wijzigen. Deze instellingen zijn ook aan te passen via de Qaller app.

Click to Dial

  • Voor gebruikers die zowel Web Calls als de Operator Console geactiveerd hebben biedt het User Panel de mogelijkheid om te kiezen hoe de oproep tot stand dient te worden gebracht: •Gesprek via Browser, na het plaatsen van een gesprek zal het gesprek vanuit de browser geplaatst worden.
  • Terugbellen, zoals Operator Console gebruikers al gewend zijn zal met deze optie het gekoppelde vaste toestel of applicatie gaan rinkelen waarna deze aangenomen kan worden en het gesprek tot stand zal worden gebracht.